onsdag 28 januari 2009

Gamla arbetskamrater

Det kan gå ett halvår utan att jag stöter på nån, men nu har jag på två dar träffat 5 stycken.

Gamla arbetskamrater från mitt förra jobb alltså för snart 20 år sen, dom från mitt senaste är så unga så dom jobbar när vi panschisar är på stan.

Alltid kul att surra lite och höra lite skvaller. Bosse O hade gift sig och flyttat till Thailand. Och Lasse K hade flyttat hem till Falun etc.

Och Stig hade också till sist gift sig. Med nå´t ungt för dom hade fått smått, och det var kul för Stig har alltid varit en sån trevlig kille. Nu var han ute och handlade med svärmor.

Stig har jag stött ihop med då och då. I skidbacken i Borlänge, på mathaket i Avesta och nu hemma i mataffären, det är lite lustigt. Men nu går det väl ett halvår igen innan det kommer ett stim bekanta ansikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar