måndag 23 februari 2009

Det går bra

När det var som jobbigast på långa löparrundan igår fick jag hjälp av vad Clea sa när hon var 2,5 år.

Med armpuffar kämpade hon i poolen i Lanzarote. Alla vill hjälpa henne till stegen, men hon ville klara sig själv. "Det går bra" frustade hon och vevade på med armarna. Jag tänkte på det i går när det var som tyngst. Det går bra!

När Casper var 5-6 år råkade han slå ner två lampor. Den ena gick sönder och han fick lite bannor av sin mamma, men han drog till med en hurtig kommentar: Men en klarade sig!

Och när jag barnvaktade Ellen och bad henne plocka upp sina kläder tyckte hon det var lite onödigt: Hemma hos oss är vi inte så noga!

När jag kom hem efter en tuff 32-km träningsrunda och var rätt tagen drog Margareta till med: Bra att du kom hem, kan du kila ner till affärn och handla nu.

Spontana kommentarer kan vara kul, dom kan jag skratta åt länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar