fredag 20 februari 2009

Seconda, mitt nya vattenhål?

Det tar bara 5-6 minuter för mig att gå ner till centrum, och dit går jag flera gånger om dan.

Biblioteket ligger först, sen är det Piazza Di Spagna, Konsum och Clas Ohlson.

Men nu kommer det snart att ta längre tid till stan. En ung tjej, (Iza, 22) ska öppna ett fik på halva vägen ner till stan. Café i 50-talsstil och second hand-butik och det är snart invigning, fredag 27:e. Så det blir väl till att stärka sig med en kaffe och ett wienerbröd på väg till stan i fortsättningen.

Och får hon till bord och stolar utomhus också till våren så kommer jag nog låna en bok på bibblan och sätta mig med en cappucino i solen och bara låta da'n gå.

Second Hand har jag än så länge inget intresse av och Antikrundan och sånt får vara. Men en kopp kaffe är alltid gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar