söndag 1 februari 2009

Gratis är bra

Musik gratis på Spotify är kanon, och film gratis på Joost är också bra.

Men inte tillnärmelsevis lika imponerande som Spotify. Dom har ju inte alls fått till nåt liknande utbud, mest gammalt, men det är rätt kul ändå.

I kväll har jag kikat på en riktig matiné-western som jag minns från söndageftermiddagsfilmerna på 50-talet när jag var 12-13 år. Roy Rogers införde lag och ordning i Tombstone och fick stopp på Shotgun Cassidy. Och när den vattenkammade Roy (eller använde han Brylcreme) blev skadad i en duell sjöng han en hurtig westernsång medan han blev omplåstrad av sin hjärtevän. Spänning och romantik! Såna här filmer görs inte nu för tiden (som tur är kanske...)

Men det finns en hel del westerndramatik kvar i Joost-biblioteket. Jag ska kolla fler och drömma mig tillbaka till det oskyldiga 50-talet. Hoppas jag hittar någon med Hopalong Cassidy, dom gillade jag allra bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar