onsdag 25 februari 2009

Livslångt lärande

Jag är säker på att man aldrig blir för gammal för att lära sig nåt nytt.

Men i pensionärsåldern tar det lite längre tid får man erkänna. Jag kämpar själv med spanskan och tex konjunktiv och preteritum är jättesvårt i spanskan. Hade jag bara varit under 20 så... Men nu är jag 64.

Däremot klarar jag datorn hyggligt, och idag var jag för första gången en av tre lärare hos Aktiva Seniorer för åtta elever, alla pensionärer. Bra med många lärare, och det var kul men jobbigt och man ser hur himla svårt det kan vara att lära sig nåt nytt.

Kan jag bara själv visa mina elever hälften så stort tålamod som maestro Scardovi visar mig på spanskakvällen är jag nöjd. Kul var det i alla fall. Hoppas eleverna tyckte det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar