tisdag 10 februari 2009

Min nya dator

Jag har skaffat en ny dator.

Jag har haft den en vecka nu och allt fungerar och jag är riktigt nöjd. Jag sittter flera timmar framför datorn varje dag, så en snabb och bra dator behövde jag. Men det är mycket pyssel innan man får till allt som man vill, så här kommer jag att behöva sitta många timmar till.

Det är många delar på en plog och kan man nånsin verkligen lära sig en sån här?

Jag läser många teknikbloggar och bläddrar i datortidningar, men man kan ju bli knäckt av alla nya grejer, protokoll och förkortningar. Hjälptexter i all ära, men jag skulle nog behöva en 14-dagarskurs för att utnyttja min nye vän. Eller kanske kan hitta någon bra handbok.

Men idag fick jag i alla fall fart på mitt trådlösa nätverk - en korsad nätverkskabel hade ställt till det för mig så just nu är jag extra nöjd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar