måndag 16 februari 2009

Nästa vecka börjar bokrean


Men redan nu kan man förhandsbeställa. Det ska jag göra den här veckan.

Jag köper alltid en skaplig kasse blandat godis på bokrean, men jag brukar alltid komma ett par dar försent till bokaffärn då mycket är urplockat. Men nu har jag kollat på nätet och beställer nog det mesta där. Stig Claesson-boxen blir det första på listan. Och Strindberg kostar 59 kr/st.

Sen kan jag komplettera i bokhandeln om jag hittar något intressant. Det blir alltid lite faktaböcker om något som verkar intressant. Förra bokrean blev det böcker om Einstein, elektricitet och Peking-människan bl.a. och jag har läst dom alla.

Några historiska böcker verkade intressanta: Arkimedes, Cesar och Kinas historia t.ex.

En bok med Bellman-historier kan jag köpa till äldsta barnbarnet, han är bra på såna, men boken "Konsten att få rätt" behöver jag inte, för det har jag alltid ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar