lördag 21 februari 2009

Standardisera mera!

Man kan bli tokig på alla olika kontakter till dataprylarna.

Jag glömde USB-sladden till extradisken hemma i stan. Och fast jag har massor av olika sladdar i datalådan var det förstås ingen som passade så jag får vänta till nästa vecka och koppla in den.

Men det här måste ju ändras. Det verkar ju rena nippran att varenda pryl ska ha sin egen sladd - standardisera mera!

Jag läste i veckan att batteriladdare till mobiler är på gång att standardiseras till nån USB-variant, och det var ju bra så man kan låna vilken laddare som helst.

Och sen blir ju mer och mer trådlöst. Elen kan visst också fungera trådlöst har jag läst nånstans hur nu det kan gå till, men då börjar likna nåt. För sladdar gillar jag aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar