söndag 21 mars 2010

Bandyfinalen


Det är en ovanlig bandyfinal i år. Bollnäs mot Hammarby. Och vädret är ju bedrövligt. Och inget VSK i finalen, det är trist, men det är spännande ändå.

Nu har dom spelat 30 minuter, och man blir lite imponerad att dom över huvud taget kan spela i det här vädret. Det går egentligen inte att spela bandy när snön vräker ner.

Men lite skönt att kolla matcher när man inte håller på något lag speciellt. Jag unnar båda lagen en finalvinst, men ska jag ändå välja så håller jag en liten tumme för Hammarby som varit i så många finaler och varenda gång fått spö.

2001 såg jag VSK slå Hammarby med 4-3, då var det skönt att Hammarby fick stryk, men OK då, dom får väl vinna i år. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna hålla på dom. Heja Hammarby!

Men vinner inte dom så blir det Bollnäs. Heja Bollnäs!

Och snart böjar nästa 30-minutersperiod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar