fredag 26 mars 2010

Blir pensionärer årets vinnare?

Redan nu, ett halvår innan valet, är det valdueller varje dag på TV. Jag kollar bra många. I torsdags var det Sahlin och Reinfeldt,

På nätet kör man också dueller, och där har jag kunnat lägga mig i lite med egna kommentarer, det är rätt kul. Då kör jag med mina enkla argument och det är kul att lägga sig i lite. Inte för att jag tror nån bryr sig men ändå.

Och det finns större frågor än min hjärtefråga, pensionärsskatten, ungdomsarbetslösheten, jobben och sjukersättningen tex, men det blir nog mycket snack om pensionärer också i år. I en nätduell jag följer dyker pensionärsskatten upp hela tiden och moderaten Staffan Anger är envis i vartenda inlägg att pensionärsskatten inte finns. Ändå betalar vi så mycket extra i skatt, även på riktigt små inkomster, och nu börjar det nog gå upp för Alliansen att vi pensionärer tycker det här är orättvist.

I duellen Sahlin och Reinfeldt i torsdags verkade det det som båda sidorna skulle satsa på pensionärerna, och i en bisats hörde jag Reinfeldt säga det förhatliga ordet pensionärsskatt, sensationellt - den finns!, så nu börjar det hända saker. Och Alliansen brukar ju backa på och ändra sina dåliga förslag.

Det tog 3 år att få till den här orättvisan precis när jag gick i pension, vilken timing. Dom Rödgröna vill ta bort den helt och vad Alliansen vill får man veta nu i vår. Inte för att jag tror att dom vill ta bort den helt, men så kul om vi pensionärer kan känna oss som vinnare i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar