torsdag 11 mars 2010

Film på datorn

Nu råkade jag få syn på en filmsite på nätet som jag måste prova nån dag.

Jag hyr ofta filmer hos Telia, det är ju bekvämt att få filmen direkt till TV:n och det fungerar kanon. Men det är lite segt att leta i filmlistorna. Lite svåröverskådligt. Man vill ju att allt ska gå så snabbt nu.

Jag fortsätter säkert att hyra där, och Viasat har jag provat nån gång med någon hake som jag inte minns nu. Var det för dyrt? Eller nåt tekniskt problem? Minns inte, jag får väl testa dom igen.

Men nu råkade jag se Headweb och dom måste jag prova. Jag är svag för dom där gamla filmerna från min ungdom och ännu tidigare och jag hittade 250 filmer från tiden innan jag blev 20 - där måste jag hitta massor av gammalt godis. Nu blev jag glad!

Gammalt godis som dessutom var GRATIS i många fall, men också moderna filmer som jag förstås också gärna kollar. Så det våras för filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar