lördag 27 mars 2010

Spinn of Hope

Så var det klart, spinningdagen Spinn of Hope till förmån för Barncancerfonden.

Vårt lag hade fått ett lagnamn, men vem som hittade på det namnet får vi nog göra en utredning om. Nötknäckarna hade någon kallat oss, vad var meningen med det? En gäng nötter? Utredning pågår.

Strunt samma, det var i alla fall kul. Jag hade ett tidigt morgonpass och blev coachad av Emily, triathlontjej i Sverigeeliten. Vi var 15 lag. Några idrottsföreningar, Blodcentralen, ett gäng från häktet, barnmorskor bland annat. En hel del nybörjare - jag hängde med rätt bra.

Tuffaste passet för dagen hade Fredrik Haglund, basen för Nautilus. Han körde 4 triathlonpass så han var igång hela dagen. Simning - cykel - löpning, sen om igen och igen och igen. Tufft!

Det var gott om spurtpriser från snälla sponsorer, men det blev jag utan, men jag hade tur och vann en entré till Romerska badet, det ska jag prova. Asap.

Förra året var det visst 5 lag i Västerås, i år var det 15 så nästa år blir det förstås fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar