torsdag 25 mars 2010

Visst är det gott med våfflor


Det borde man äta lite oftare, inte bara på våffeldagen i dag 25 mars. Jag ska skärpa mig.

Det finns några teorier varför man ska äta våfflor just idag, och det vedertagna är ju att det har något med "Vår fru" att göra, men det tror jag är helt fel. Skulle en så här viktig dag bero på ett hörfel eller ett talfel, det vill jag bara inte tro.

Jag har egentligen ingen annan bättre teori, men kan det inte vara något med nån gammal kung kanske med stora våfflor, eller nåt från dom gamla grekerna? Eller Egypten?

Möjligen från Danmark. Det är väl dom som säger Hver gang om våfflorna?

Hur som helst ska jag bjuda Margareta på våfflor i kväll. Med sylt och kanske lite glass. Och nästa vecka är det sista chansen för en semla i år, det är mycket gott nu, så man får passa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar