söndag 7 mars 2010

Vasaloppet i TV-soffan

Visst är det en av årets allra största sporthändelser.

Jag har varit med om'et två gånger, och nån mer gång tror jag inte att det blir. Däremot kämmer jag mig lite som expert och kommer med gärna med besserwisserråd om jag stöter på någon som tänkt åka.

Själv hade jag absolut för enkla grejer, billiga tredjeklassskidor, så förutom att vara bra tränad så ska man absolut satsa på kvalitet på utrustningen, då blir det roligare.

Första backen var värre och brantare än jag hade trott och tog en timme bara den, och det var så trångt att man inte kunde saxa med skidorna. Och sen är Vasaloppet backigare än det verkar på TV-bilderna. Och roligare. Man behöver inte känna sig ensam.

I år kan jag vara extra kaxig i TV-soffan. Det är jobbigare att springa en 5-mil som jag gjorde förra helgen, så nu plockar jag fram kaffebrickan och säter mig till rätta. Loppet är igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar