onsdag 31 mars 2010

En glad nyhet


Man har läst det förr hur nyttigt det är med choklad, men nu ser jag en ny rapport som bekräftar det. Choklad ska man äta varenda dag. Fint!

Läser man hela artikeln ser man att det återstår en massa undersökningar för att det ska bli bekräftat, men jag tar det som en sanning för säkerhets skull - choklad är nyttigt för hjärtat, blodtrycket och en massa annat också.
Mörk choklad förstås, men så ser jag i en annan artikel att det är flavoner i chokladen som är det fina, och den är lite bitter så finurliga chokladmakare tar bort flavonerna ibland! Så där kan man alltså bli lurad.
Nu är uppgiften för mig att hitta ett chokladmärke med flavonerna kvar, och sen kommer jag att hålla mig till det märket. 7,5 g per dag ska man äta, det var i minsta laget, det får jag nog dubbla. En 100g-kaka med rätta innehållet, flavoner, får räcka 3-4 dar åt oss två, då blir vi nog alldeles extra friska och sunda. Men övriga påskgodiset ska jag bara lukta på. Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar