lördag 29 mars 2014

Idag händer det många viktiga saker

För säkerhets skull satte jag klockan idag så jag inte missar nåt viktigt.

Kl 20.30
Dagen kommer att avslutas med Earth Hour, men effekten är inte så påtaglig här i Stentorpet där det väl som vanligt är tomt i de flesta husen, men det spelar ingen roll, det kommer att vara släckt hos oss ändå. En viktig insats för att visa sitt engagemang för miljön.

Kl 17.00
Och några timmar innan dess sitter jag på spinningcykeln på Actic där vi seniorspinnare ställer upp med 2,5 lag för att cykla ihop pengar till Barncancerfonden. Alla cyklarna hos Actic på Kristiansborg är inbokade och vi får tillsammans ihop nästan 40.000 där. I hela Sverige blev det över 3 miljoner till Barncancerfonden. En viktig insats för att visa sitt engagemang för sjuka barn.
Morgongåva

Och så det som gör att vi måste ställa klockan så att jag är uppe så här tidigt. Vi har sett reklamskyltarna så många gånger på vägen till Uppsala så nu har vi tänkt oss en älgsafari i Morgongåva. Det ska bli intressant och eftersom det tar 20 minuter med bil dit från Sala så är det bäst att vara uppe tidigt, som pensionär vill man vara ute i god tid! Klockan ringde punktligt. Det här blir en bra dag.

Men tyvärr blir natten till söndagen lite kort. Sommartiden börjar ju i morgon just efter en så här intensiv dag då jag kanske i stället hade behövt lite extra nattsömn.

#blogg100 nr 29
#blogg100öw nr 60          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar