torsdag 20 mars 2014

Ska vi gå ut och äta i kväll?

Jag blev lite sugen i går kväll och föreslog Margareta en utekväll men så tittade vi ut på vädret, det var inte så lockande, det blev en kompromiss, hämtmat.

När vi köper hämtmat blir de väl oftast pizza eller kina/thai eller kanske sushi men igår lockade indiskt. 
Lugnt så här dags

Vem skulle gå och handla? Margareta skötte lottdragningen och de var jag som vann påstod hon så det var bara att knalla iväg. En poäng att bo så nära stan är att det finns mycket att välja på, det blev Laxmi. Lustigt namn på en indiskt restaurang men det betyder väl nåt indiskt. Vi har ätit där förr både lunch och några kvällar och brukar bli nöjda och nu såg jag att dom hade Takeaway också.

Beställde Lamm Tikka Sizlar och satte mig att vänta med en kopp kaffe. Helt tomt i restaurangen. Det är väl lite tidigt att gå ut och äta runt halv sex, men under den där dryga kvarten jag satt och väntade var det en strid ström av folk i restaurangen av folk som beställde hämtmat. Lite konstigt kanske för dom har ingen speciell hämtmeny, priset ligger på 130-185 kronor per rätt, men helt klart populärt ändå.

Det vi tog hem var gott förstås, men jag får väl erkänna att det är godare att sitta där på restaurangen med indisk musik i högtalarna, lite starkare kryddad mat än det vi åt och gärna en Kingfisher till det. 

Fastän vi bara är två i maten blir det allt hämtmat rätt regelbundet, speciellt när det drar ihop sig för mig att bidra med nåt ätbart.   

#blogg100 nr 20
#blogg100öw nr 51 

                    


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar