lördag 22 mars 2014

Nu är Bagar Bengtsson död

Bilden lånad från Ångbageriets Facebook
Jag tänkte på den där barnramsan igår men jag var tvungen att googla efter fortsättningen: "Han har bränt sig på ett bröd, och här ligger han begraven i en limpa.... etc". Jag tänkte på den ramsan när jag såg bröddisken hos Bagar Johansson. Den var rätt tom, jag är lite orolig över Bagar Johanssons hälsa.


Lånat från en blogg. Tack Towe
Vi skulle ha lite gott bröd till fredagsmiddan men vi fick gå vidare till Sala Ångbageri i stället. Vi åker förbi där så ofta men har handlat där så sällan. Kanske bara ett par gånger per år, men nu ska det bli skillnad med det. Vi köpte lite småbröd och några bullar och det är ju så otroligt gott! Och ångbagaren är precis så där glad som på bilden.
Nu har vi gillat Ångbageriet på Facebook, både Margareta och jag och vi kommer allt att ta den där svängen så ofta vi kan i fortsättningen. En kardemummabulle och ett lite småbröd har vi kvar till lördagsfrukosten.

Sala Ångbageri rekommenderas!

#blogg100 nr 22
#blogg100öw nr 53  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar