söndag 9 mars 2014

Melodifestivalen

Det måste förstås bli en rad om finalen i Melodifestivalen. Vi har sett åtminstone delar av varje program i år.

Här har ni beviset! 
I stället för att dissa Melodifestivalen borde vi i Sverige vara lite malliga för att vi har så många duktiga låtskrivare. Svensk musik är ju stort uppmärksammat utomlands och igår var det flera exempel på varför det är så tycker jag. Det var många bra låtar.

Rätt kul, jag skrev på Twitter när alla sjungit att jag höll på fyra låtar, just dom fyra låtarna som kom på plats 1-4! Jag komplimenterade också TV4:s Anders Pihlblad som hade precis samma favoriter. "Hugget som stucket" skrev jag i min tweet men kanske Ace Wilder hade haft störst chans i Köpenhamn. Men samtidigt har jag i ett gammalt blogginlägg berömt Sanna Nielsens vinnarlåt så jag känner mig lite kunnig när det gäller dagens popmusik.

Nour El Refai och Sigrid i Melodifestivalen.
Sigrid är bekymrad
       
Och när sen också Sigrid kom tillbaka och diskuterade Fredrika Bremer och genusanalys på Internationella Kvinnodagen så är det lätt att ge årets Melodifestival "Douze pionts"!

#blogg100 nr 9
#blogg100öw nr 40

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar