måndag 31 mars 2014

Lokaltidningen

Jag vaknade till i morse när lokaltidningen, Vlt, damp ner på hallgolvet. 4.38 stod klockan på och jag somnade om direkt.

Vi försökte ett tag med tanken att bara läsa tidningen på nätet men det är inte samma sak. Ungdomar väljer ofta bort tidningen har jag hört men nog missar man en hl del då. Ja även bekanta i vår ålder hart slutat med morgontidningen så utan någon minsta detaljkunskap tror jag att de flesta lokaltidningar har lite överlevnadsproblem. Börjar bli lite dyra, men det känns fint med den där dunsen på hallgolvet i gryningen, jag blir kvar som trogen prenumerant. Och snart nog är det dags för en sommarprenumeration på Sala Allehanda igen när vi flyttar ut till stugan.

Rikstidningarna, DN och Svenskan försöker ofta att få oss ute på bygden att ta dom också, men det är en alldeles för dyr extrakostnad. Riksnyheter får man ju på radio- och TV-nyheterna.

I Vlt idag läser jag om misstag i vården, om lokala evenemang på Frimärkens Dag mm och lokal sport (ja den kunde man just idag vara utan när VIK fått stryk av Örebro igen). Och så skrev dom om fruktträden längs med Svartån där det är OK att gå och palla helt lagligt. Var ska man läsa lokalnyheter om inte i lokaltidningen? Såg en annons om TBE-vaccinering, det är dags för oss i år att förnya den impregneringen.

Nu sov jag lite länge just idag så jag hann inte läsa så noga, jag läser lite noggrannare i eftermiddag.

#blogg100 nr 31
#blogg100öw nr 62

         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar