måndag 20 maj 2013

Skriv inget om ån, sa Margareta

Ån är ganska lugn nu
Det är uttjatat påstod hon när hon såg att jag tog några kort idag längs ån. Hon har säkert rätt men jag skriver några rader ändå, för sista gången på länge, men det är så mycket som rör sig längs ån i sommarstugan. Premiärdoppet var i torsdags, och nu är det ån som gäller i fortsättning efter mina joggingturer och när jag behöver fräscha upp mig.

12,5 grad i torsdags var lite väl kallt men redan har det stigit till 16 idag så dagens dopp var helt OK. Det kanske tom är läge att börja med morgondoppet i ån, det som jag började med förra året, vakna tidigt och hoppa i ån direkt. Bättre än morgonduschen!

Bron ligger på plats över Viksbergsån
Än är det bara jag och änderna som badar och det är lite lite med vatten just nu, men helt OK ändå, går till magen på mig. Och när barn och barnbarn kommer och tempen går över 20 grader blir det full fart som vanligt. När det sen stiger till 24-25 blir det kanske premiärdopp för dom sista och då kanske det kan bli en kort notis igen i bloggen, men annars lovar jag att det är slutskrivet ett bra tag om Viksbergsån som flyter mellan Olof Jons damm och Långforsen och passerar vår tomt på vägen.    


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar