söndag 25 augusti 2013

Åskådare på Silverman

Det är rätt skönt att bara stå och titta på när det är motionslopp men det händer inte så ofta, jag är ju nästan alltid med och springer själv. Men idag var jag bara åskådare, Sala Silverman, triathlonens medeldistans. Simma 1,9 km, cykla 9 mil och spring 2 mil.

Det är en rätt stor tävling med riktigt bra deltagare. Jag spanade förgäves efter min kusins grabb som hade en kanontid förra helgen i Kalmars Ironman. under 10 timmar, men han kom inte till start idag. Bor i Saudi men är hemma över sommaren och det hade varit kul att se honom tävla.

Fredrik från Actic 
Min Actic-coach däremot var med och sprang och låg tvåa när sju km återstod men föll visst igenom på slutet. 6:a 7:a nånting tror jag han blev till sist och det var kanske OK, men han hade ju segervittring en kvart från målet.

Så står man och funderar, skulle jag kunna vara med? Nej, nån måtta får det vara. Bara EN deltagare var över 60 och det är säkert en gammal elitidrottsman. Kanske sprintloppet, (simma 750 m, cykla 20 km och spring 5 km) men det verkar nästan lite blekt, eller...?

Vilken fin omgivning för tävlingen
OK, jag ska testa ett triathlon sprintlopp alldeles för mig själv så att jag kan uppdatera min CV, men längre blir det inte. Det blir rapport här i bloggen och på Facebook, hoppas jag hinner innan sommarn är över. Blir tiden tillräckligt bra blir jag med nästa år i sprintloppet på Sala Silverman.


Så avslutade jag i alla fall dagen med en hyfsad motionsrunda, vi körde en cykelträning, Margareta och jag. "Naturrundan" som den kallas blev drygt 35 km i för oss rätt högt tempo.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar