måndag 19 augusti 2013

Nära att jag gjorde en tavla idag

Jag har varit lite sur på Nokia, mitt mobilmärke ett tag. Gick den verkligen sönder redan efter ett halvår?

Det har annars varit kul att prova en Nokia med Windows 8, jag har absolut inte ångrat mig än, men det har varit nära några dar. Den är mycket lättare att använda än Margaretas Android och den är värd en bättre framgång än den hittills fått. Dåligt med appar sägs det, men jag laddar in lite nytt nästan varje dag, mer än jag orkar med att lära mig. Jag saknar nästan ingenting. Det är för mycket redan som det är.

Mobilen på sin laddare
Och nu i veckan kom en stor uppdatering med massor av nya fräcka funktioner och jag hängde på direkt och uppdaterade. Men jag var inte mer än precis klar då jag jag såg att den trådlösa laddningen inte längre fungerade. Det som är så himla bra, och som bara finns hos Nokia än vad jag vet. Inga sladdar - mobilen ligger bara på laddningsplattan bredvid sängen och så är den alltid fulladdad. Men nu funkade det inte - hur kunde det ha något med nya uppdateringen att göra?

Jag läste på nätet om andra hade haft samma problem, jag provade andra uttag, bytte en kabel etc. Och jag svor en hel del över finnarna. Så idag plockade jag rätt sur ner laddaren och funderade om jag skulle börja klaga där jag köpt laddaren eller där jag köpt mobilen.

Men så gjorde jag en sista koll för säkerhets skull. Voilá - felet var löst - jag hade vänt laddningsplattan upp och ner! Det tog en vecka att komma på det. Pinsamt om man klagar och har gjort en sån där tavla. Nokia Lumia 920 är en kanonmobil och finnarna på Nokia kan verkligen det här med mobiler. Dom är bäst i klassen.
    
Men häromdan var jag ner till Järnboden med grästrimmern vi köpte strax före midsommar. Jag behövde byta tråd i den och fick inte loss kassetten, det måste ju vara något fel tänkte jag och tänkte säga nåt dumt till dom, men redan killen i kassan vände bara på trimmern och tog bort kassetten hur enkelt som helst. "Det här får du inte skriva på Facebook, alltså att kunderna är så klantiga" sa jag åt honom.    

1 kommentar:

  1. Jag höll på att bli galen idag då det inte gick att synca mobilen (samsung s3) tills jag byte kabel. Den laddar fint med kabeln så det var ett osannolikt fel.
    Jag läste om mobilerna o tex blubery är på väg att kasta in handduken. Nokias hopp är Microsoft ända tills de själva börjar sälja en. Detta att slippa sladdar skulle ju vara skönt
    /cj

    SvaraRadera