lördag 24 augusti 2013

Nästan fullmåne

Fullmåne här i Sala var det visst för ett par nätter sen, men kanske min inre klocka går lite efter, för det var nu i natt jag hade svårt att sova. Och i rummet bredvid låg Margareta och läste, hon hade också vaknat.

Jag som annars sover så bra måste väl haft en släng av fullmåne. Gick ut och luftade mig och sen var det omöjligt att somna om. Och över alltihopa lyste "nästan"-fullmånen.

Jag borde väl tagit en bild på månskenet där över gården, det är ju så snyggt, men försökte somna om i stället. Jag vet inte om jag riktigt tror på det där med fullmånens inverkan, men den här natten var jag ovanligt klarvaken. Läste några kapitel, kollade senaste nytt på mobilen, åt lite grann (tur att det inte var en 5:2-fastedag) låg och vred mig en stund, läste ett kapitel till. Tur att det inte är så ofta det blir så här.

Så idag på morron är det lite segt för oss båda, så jag orkar inte göra något längre blogginlägg idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar