tisdag 28 januari 2014

Blogg 100 dröjer, jag kör mitt eget race

Belöningen för 100 dagars bloggande
var en klisterlapp!
Det var rätt kul förra våren med Blogg100, för nytillkomna tittare var det en utmaning att skriva minst ett blogginlägg om dan i 100 dar som sen kröntes med en intressant diskussion på Historiska med uppmärksamhet i radio och TV. Det var kul för mig att som i sammanhanget överårig ensamseglare få känna lite kollegial gemenskap.

Skulle det bli en vända till i år? Förra årets deltagare sitter med skrivkramp och väntar vid sina datorer. "Dom går och trycker på små bloggarord men liksom kommer ingen vart", skulle Owe Törnqvist ha sagt som en parafras på hans egen Dagny. Men jag väntar inte längre, idag är jag igång i mitt eget Blogg100-race. Med samma regler som förra året med ett eget tillägg i år hur äventyret ska tolkas.

Jag har satt upp 6 mål med mitt bloggeri och hur väl dom målen uppnås kommer nämligen att avgöra mina Utsiktsbloggars framtid: vad är dödfött, vad borde ändras, är det här ett bra sätt att fördriva en morgonstund etc.

Skulle herrarna och damerna från förra årets Blogg100 ta sig an utmaningen i år också hakar jag på så att det får bli Blogg100+ men annars gör jag min utvärdering offentligt i det här forumet runt 6-7 maj om jag räknar rätt. Alternativt nån tid senare om jag får sällskap på färden. The Race is ON!

Det här var ett så magert inlägg, mer en intern programförklaring, så skulle det bli nån förvirrad tanke på dagens joggingtur till Björnön så är det inte otroligt att jag sätter mig en stund i kväll också. Men bara ett inlägg om dagen räknas. Det här var nr 1 - 99 to go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar