torsdag 23 januari 2014

En dag med Örjan

VLT hade en bra idé i går. Man instagrammade en hel dag under rubriken "En dag med VLT".

Det första jag tänkte på när jag läste det var hur lite jag själv plåtade på jobbet, dvs ingenting. Undrar om folk gör det nu med sina mobiler, några snapshots från det där tråkiga måndagsmötet, från Kick-Offen, en bild från kaffehörnan eller långa korridoren... Det är kul minnen när åren har gått och det skulle ha varit riktigt kul att haft lite såna bilder nu.

Min första bild  på bildbloggen.
Natan 18 april 2009
Men här på Utsiktsredaktionen är vi snabba att stjäla idéer, "En dag med Örjan" blir en nytändning för mitt eget instagrammande. Tanken var ju en gång när jag började med "Utsikt från mobilen" att det skulle bli en vardagsbild mest varje dag, och så höll det i sig i flera år. 590 bilder blev det så det blev kanske bara en bild var tredje dag eller så men vackert så, nu sen den bloggen är ersatt av Instagram har det blivit allt sämre. Nästan noll.

Tills idag! Tack VLT för en genial idé, jag börjar direkt! "En dag med mig själv" (snacka om ego...) får bli starten, sen ska jag hänga på med minst en bild om dan på min Instagram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar