lördag 11 januari 2014

Jag skulle bara köpa lite smått i mataffärn

 Det såg så lite ut på lappen. Jag hade inte kollat så noga, så jag trodde det skulle räcka med den plastkasse jag tog med mig i fickan när jag gick till Konsum på Igor idag.

Men så stod det  "Frukt" såg jag, det kan ju bli hur mycket som helst. Det var bra priser idag så det blev en hel del. Yoghurt och mjölk väger en hel del och det var extrapris på osten så jag tog två rätt stora bitar och så kostade den djupfrysta torsken á 400 gram bara 20 kronor, halva priset. Man fick köpa två paket och det gjorde jag förstås.
Överlasta inte!!!!

Det ena gav det andra, bröd, kaffe med mera, det var mer på listan än jag trodde. Så jag fick kosta på mig en papperskasse också för att få hem alltihopa. Jag betalade utan mankemang i snabbkassan så det gick snabbt att checka ut från affärn och jag tyckte att jag packat rätt bra men så kom jag bara uppför rulltrappan när det började låta så konstigt.

Jag hann precis upp innan papperskassen gav upp, en stor reva och alltihopa hamnade på backen. Där står man med varorna på golvet och folk fnissar förstås lite. A-lagarn som satt i fönsternischen fick lite underhållning av en lite stressad panschis.

Men vilken tur! Det tog inte fem sekunder innan en vänlig dam var framme och gav mig en tom plastkasse hon hade i fickan! Det gick så snabbt så jag hann nätt och jämnt säga tack, men så kunde jag där i entrén plocka om mina varor så att de passade för två plastkassar.

Det här var väl en dramatisk berättelse som gick från molligaste Moll till durigaste Dur.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar