torsdag 2 januari 2014

Blogginventering i starten av 2014

En stund vid datorn för att skriva ett blogginlägg, en tweet eller ett inlägg på Facebook är rätt avstressande. För även en panschis kan bli stressad ibland, det är ju en förbenad lögn att "vi har all tid i världen" som en del säger, det är ju tvärtom. Det är bara att räkna....

Det är bara Blogger jag kan så det
får räcka
Mina bloggar har fått tillökning och i några fall blivit namnändrade. Jag fortsätter nog att skriva, en tid till i alla fall, så det var dags att röja upp lite bland mina Utsikts-bloggar. Jag kommer bara att använda Blogger, jag förstod mig aldrig på Tumblr och Wordpress så dom lägger jag ner. Så här blir det i år:

Utsikt från torpet  är den jag som vanligt kommer att skriva mest i. Trivialiteter, fånigt ibland, nåt intressant nån enstaka gång och alltid ur en pensionärs synvinkel. 

Utsikt från kören är en ny, nischad, blogg som bara kommer att handla om körsång speciellt då förstås vad som händer i rockkören Rock Everybody 

Utsikt från joggingspåret är min gamla, nischade, träningsblogg med inriktningen (hopplös målgrupp?) mot andra pensionärer som springer långt och sakta. Under nytt namn hänger den med fram till slutmålet i november, sen får jag se...

Utsikt från resan är min gamla reseblogg, har också fått nytt namn, där våra sparsamma resor dokumenteras.

Utsikt från mitt håll Min gamla Wordpress-blogg flyttar över till Blogger, men jag har hittills inte lyckats flytta över mina gamla inlägg. Lika bra det kanske, men nu när det är valår kan det vara kul att lägga sig i lite.

owid på Twitter, orjwid på Instagram. Gör han inget annat än sitter vid datorn tänker väl nån? Tja det här tog mig en halvtimme att skriva så det är inte så farligt och jag kommer förstås inte att skriva dagligen i alla bloggarna. Många hobbies tar förskräckligt mycket mer tid och är förskräckligt mycket dyrare.

Vi bloggare fortsätter att i mänsklighetens tjänst skräpa ner på nätet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar