söndag 5 januari 2014

Flärpen var julens stora nyhet

Pedagogiskt visas flärpen här tydligt 
Vi avverkade tre Aladdin-askar under julhelgen, men det var inte förrän vi kom till den sista asken vi upptäckte flärpen, det var ett stort ögonblick.

Den första asken köpte vi redan till 1:a advent, en brun ask med mörk choklad, jag tror att det var första året jag såg en sån men jag är lite osäker. Den kostade bara 15 kronor på Coop Forum om man handlade för en viss summa och inför jul är det inget problem att handla för minst 500 bara man tittar in i affären. Sen blev det en ask till när vi närmade oss jul men nu till ordinarie pris, 59 kr kanske. Och så till annandan fick vi en tredje ask när Solnagänget kom till stugan, det var då Margareta gjorde den här revolutionerande upptäckten.

Vi har väl alla haft det här problemet med våra Aladdin-askar, att locket står på glänt alltså hela helgerna och bara lockar oss att ta en bit till. Och en bit till. Och en bit till.

Så råkade en tjej, Jennifer, upptäcka att det finns en lösning på problemet och det blev stort uppslaget med en förstasida i Aftonbladet och sen har det varit julens stora snackis på Sociala Medier. Där ser man vilken nytta man har av Twitter och sånt, och idag hade upptäckten nått Alex Schulman i Thailand läser jag så nu är det ute ända dit. Årets stora nyhet! Och Margareta hittade den alltså hos oss på vår tredje Aladdin-ask.

Sen skriver Schulman idag om några andra dolda och okända förpackningsfinesser. Hos McDonalds och på Kinarestaurangen t.ex. Det ska jag testa och kanske kommentera senare, här får det räcka med Aladdin. Men jag kan möjligen tillägga ett det gäller Paradis också!

Tack Marabou för att ni för utvecklingen framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar