fredag 17 januari 2014

Jag är ingen vintermänniska

Ibland tror jag att det är Margareta som har fått mig att inte gilla vintern, jag tror inte att jag tänkte så förr, men det får vara hur som helst, nu ser jag i alla fall redan fram mot att vintern ska ta slut. Även om det dröjer länge än.

Dom har en mara också,
så praktiskt!
Just så här års har vi några gånger åkt iväg några veckor, det borde vi gjort i år också. Det är visserligen inte så väldigt kallt nu, 5-6 minus bara, och dessutom är det lite sol mellan varven så man borde väl egentligen inte gnälla. Det kanske  var den här 2-dagen igår som gjorde att jag huttrade och frös lite extra igår och önskade mig bort nånstans. Det känns nog bättre redan idag efter ett par frukostmackor med ost.

Vilken dag som helst ska man väl se att ljuset börjar komma tillbaka. Solfilmen i Aktuellt på fredagar lovar gott, men värmen dröjer ju så länge så vi får allt tänka om och planera in lite vintervärme i årsplaneringen i fortsättningen. Den bästa vintersemestern vi haft var allt att bo på längs med Las Canteras i Las Palmas. Morgonpromenader eller en joggingrunda längs med stranden, en shoppingrunda i stan, en busstur ut på vischan eller ner till södra sidan där vattnet var lite varmare, banne mig det lockar att göra en repris. Större äventyr än så är vi inte ute efter så banne mig, jag ska sammankalla familjerådet.

Jag har en plan!  



            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar