onsdag 10 februari 2010

Aldrig i livet jag äter köttklister


Men jag kommer säkert att göra det av misstag nån gång och inte tror jag man dör av trombin, men aldrig i livet att jag kommer att köpa ihopklistrat kött avsiktligt. Jag hoppas verkligen att det kommer att synas tydligt på paketet att det är bluffkött dom försöker prångla på en.

Varför i Hellbergs farstu har Sverige röstat JA till köttklister?

Jag förstår tanken, maten ska vara så billig som möjligt, och det vet vi ju också efter skinkdebatten i julas och andra skandaler, men det blir ju bara värre och värre, kan man äta nånting längre? Redan nu finns det ju skinka som man pressar ihop och som vi ska tro är finfin skinka, men nej tack - jag köper inte den heller. Jag lägger på ett par spänn för nåt som jag i alla fall tror är bättre.


Kravmärkt - rättvisemärkt, en gör så gött en kan.

Kravmärkt för min, djurens och naturens skull, Rättvisemärkt för arbetarnas skull. Och inget klister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar