torsdag 25 februari 2010

Det våras för bokaffären

Första besöket på bokrean är klar. Jag följde listan och kompletterade med några spontana tillägg.

Men lite besviken blev jag i år, dom hade mindre golvyta och böckerna kunde väl exponeras lite flashigare och tydligare. Jag fick leta runt flera varv ibland när jag skulle hitta böckerna jag prickat för.

Visst handlar jag mycket böcker på nätet, bra priser och stort sortiment, men jag trivs i bokaffären, jag går ofta in och bara kollar runt när jag är på stan. Bättre det än att strosa i klädaffären.

För ett par år sen sa man att bokaffärerna var på väg bort, men det vänder snabbt. Idag läser jag att vi snart får en ny bokaffär i Västerås, i Kvarteret Igor, mitt favoritvaruhus. Där kommer jag att bli en trogen gäst.

I New York har dom fantastiska bokaffärer, tänk om det kunde bli något liknande. En läshörna med café i bokaffären, det är något att drömma om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar