fredag 12 februari 2010

Äntligen börjar OS i Vancouver


Va kul det ska bli. Jag ska fråga Margareta om jag får flytta in TV:n i sovrummet. Det får jag nog.

För det dumma är ju att dom envisas att sända en massa TV mitt i natten, det är ju dumt. Är det inte dags snart att vi har samma tid världen över, och då passar svensk tid rätt bra så man slipper dom här nattsändningarna.

Och det hade varit häftigt att fått se några OS-tävlingar på plats någon gång, men det blir väl aldrig så.

Jag får skylla mig själv - chansen fanns i Lillehammer 1994. Det gick t.o.m. dagsturer från Västerås där man fick se några tävlingar och sen åka hem med samma buss, men inte ens det blev av. Nästa chans blir London 2012 om det nu finns några biljetter kvar, jag är alltid så sent ute.

Drömmen vore sommar-OS i Rio 2016. Och blir det inte av att åka dit så kommer jag i alla fall att baxa in TV:n i sovrummet igen. Men nu ska jag leta skarvsladdar så jag kan kolla nattens invigning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar