lördag 13 februari 2010

Positivt tänkande


Det är ju fint och viktigt, och man kan tänka hur alla i OS har kämpat med det i sina träningar. Varenda en.

Och det är synd att det inte bara svenskar som kör med det där, det hade ju varit bättre om dom andra inte tänkt på det.
Men att Helena Jonsson tänker positivt fick man exempel på i en intervju igår. Hon fick frågan "Hur gör du för att hålla ordning på nerverna på skjutvallen när det nu är en OS-tävling?"
Hon svarade "Jag tänker att pricken jag ska träffa är lika stor som vanligt". Vadå "lika stor", "lika liten" hade det varit lätt att tänka. 50 meter och 4,5 cm stor prick.
Men tur att hon tänker positivt och ser pricken som stor, det vet jag inte om jag klarar av ikväll. Jag är nog inte lika duktig på att tänka positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar