måndag 22 februari 2010

En obegriplig diskussion


Vi hade en diskussion igår där jag inte förstod frågeställningen.

Välvilligt försökte jag ändå förstå så gott jag kunde, och det var nåt om OS och TV. Att det skulle vara för mycket från OS nu. Det faller ju på sin egen orimlighet så hur ska man bemöta något sånt.

Det är ju som att diskutera med nån som påstår att jorden är platt, inga argument biter. Eller om man försöker förklara för tonåringen varför han ska vara hemma till midnatt. Lycka till.

När hockeyelitserien har match 3 ggr per vecka tycker jag också det blir för mycket. Blir kanske skillnad när VIK är tillbaka där, men innan dess väljer jag bort de flesta hockeyreferat. Samma sak med fotboll, utan VSK i allsvenskan känns det inte lika intressant.

Men ett OS måste väl engagera varenda kotte. Det är här agnar skiljs från vetet, vi som stödjer svenskar i utlandstjänst och dom som osolidariskt mer tänker på sig själva.

Men jag duckar i sån här diskussion, jag vet efter så många upplysningsförsök att argumenten biter inte. Men jag rekommenderar alla att lyssna till Gunnar Bolins Boliner från Vancouver så får ni i alla fall lite känsla för Vancouver-veckorna utan sekundexercis från tävlingsbanorna. Om det nu är sekunderna som utlöser allergin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar