torsdag 25 februari 2010

Spänn bågen!


Jag sa häromdan i ett samtal att jag tycker det är kul med dom som törs prova tuffa utmaningar, att spänna bågen rätt hårt. Den kan brista, men då har man i alla fall försökt, och kanske det går bättre nästa gång.

Så tycker jag, men det skrattades det rätt friskt åt häromdan - såna dumma idéer. Nån som känner till Jante?

Det får vara hur det vill, men nu tänker jag försöka igen, att upprepa förra årets mandomsprov, Yours Truly 50 k. Ett vinterlopp på 5 mil. Tufft för alla, ännu tuffare för en gubbe. Jag var äldst förra året, hur blir det i år?

Det gick bra förra året, men då hade jag valt en bana som till 40% var oskottad, det misstaget gör jag inte om i år. Så nu har jag en trevarvsbana på 16,7 km med start och mål i fritidshuset och så passerar jag där två gånger, det är bra. Då kan jag fylla på vatten och äta lite mat och ta igen mig en stund.

Vi som är med mäter själva upp en bra bana, så rapporterar vi in till Seppo i Finland som sköter om resultatlistan. Finland, Ungern och USA har de flesta deltagarna, sen är vi några tappra från Canada, Spanien, Rumänien och Thailand. Och Sverige förstås.

Oj vad det kommer att göra ont! Men vilken fin dag jag kommer att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar