måndag 22 februari 2010

En ovanlig dag


Jag kommer nog inte ha så många fler såna här dagar här på Stentorpet, så man får passa på. Så här fina vinterdagar är sällsynta. Sol - kallt - massor av snö.
-27 i natt har stigit till -21 nu. Ja kallt kommer det väl bli fler vintrar, men så här kallt är det inte ofta här.

En halvmeter nysnö att skotta, det är det ju inte heller så ofta, känns också lite speciellt.

Och strålande sol, men det har vi nästan jämt här i fritidshuset och ån är alltid fin men extra fin i dag.

Sol, kylan och så mycket snö samtidigt - det ÄR en alldeles ovanligt speciell vinterdag, får man vara med om en sån här vinterdag till ? Jag tror de var på 80-talet sist som det var så här mycvket snö, så om det är vart tjugonde år så behöver jag i alla fall inte bekymra mig för när det blir så här mycket snö nästa gång. Då är det andra som skottar.

Jag har kört fast med bilen några gånger, men som tur är har jag inte behövt tåg och buss så mycket, och när jag gjort det har det funkat bra, där har jag haft tur.
Och tur hade jag att få vara med om en sån här vanlig dag som ändå är så ovanlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar