fredag 19 februari 2010

Kan man lita på Let's Dance?


Det är klart att det fuskas i Let's Dance, det kan man väl räkna ut med vilken ädel kroppsdel som helst.

Jag skulle gärna kolla programmet, jag gillar dans och det kan vara kul att se våra kändisar dansa, men så är det det här med tävlingsmomentet och dom pretentiösa domarna. Jag orkar inte med det.

TV4 är reklamfinansierat och vill förstås att rätt folk blir kvar och att dom som inte har samma dragningskraft åker ut. Har jag rätt eller har jag rätt?

Ja, det är i alla fall så jag trott sen dom började med det här programmet, och nu verkar det vara så att det alltså är lite skumt. Anna Anka skulle få en gräddfil till slutomgångarna sägs det. Om TV4 skulle redovisa röstsiffror på något sätt så man i alla fall kunde tro att det är en tävling så kunde jag väl kolla, men tills dess får det vara.

Rätt eller fel, men jag misstror så många av reklamkanalernas program speciellt tävlingsprogrammen men även dom som ska verka lite halvdokumentära. När tittarsiffrorna styr är nog reklamkanalernas ledningar påhittiga att förbättra sanningen ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar