fredag 19 februari 2010

Mera snö

Balkongen är skottad, nästan 10 cm nysnö under natten. Och under dan kommer det ännu mer. Klass 1-varning.

Och i morgon kommer det ännu mer. Och på söndag kommer det ännu mer. Och nästa vecka kommer det nog ännu mer, det utgår jag ifrån. Klass 2-varning i morgon? Det är en alldeles speciell vinter.

Vi som tänkt åka på 10-årskalas i helgen, får vi hålla oss hemma och bli utan tårta? Dom kanske överdrev på TV, men jag hörde om 40-50 cm nysnö och blåst på det, burr.

Balkongen är lätt att skotta men den där dj-a vägen i Stentorpet...

Och inte en snöslunga finns det att få tag på i år. Innan vintern i år hade jag bestämt att köpa en när säsongen var över, när dom säljer ut dom billigt. Då tänkte jag tjäna ett par tusen, men jag fick lång näsa. Tillgång och efterfrågan säger att det blir nog inte så.

Tur att jag har snöskyffel i alla fall. Jag hörde att dom också är slut.

1 kommentar:

  1. Just precis - du ska vara glad för att du har lyckas få tag i en snöskyffel - jag får nöja mig med trädgårdsspaden. Skulle du hitta en liten snöskyffel som får plats i bilen så köp den gärna - jag betalar stora pengar för en sådan

    SvaraRadera