måndag 8 februari 2010

Hur ska jag göra med Bengt Westerberg


Han kan vara rätt sympatisk ibland, men nu vet jag inte hur jag ska göra.

Han vill löneförhandla med mig. Jag som medlem i Röda Korset ska bestämma hans lön. Han har 70000 nu och det är väl lite mycket kan man tycka, det är ju mer än vad jag har själv.

Nu vet jag ju inte hur mycket han jobbar - lägger han bara 5-10 timmar i veckan åt oss i Röda Korset eller kör han heltid 9-5 och lite övertid på det? Inte vet jag, men ska jag vara ärlig så tror jag inte en sån här herre gör så många knop som ordförande. Det är nog ett styrelsemöte i månaden och nåt enstaka möte dessutom. Ett och annat debattinlägg, nån paneldebatt och så morgonsoffan i TV ibland.

Om hans schema ser ut som jag tror så ska han förstås inte ha 70000. Vi stryker en nolla.

Men tänk om jag har fel och han kör fulltid och gör nytta, då får jag skämmas och då ska han förstås ha hyfsat betalt. Jag ska kolla hans tidrapporter så ska han få det han är värd, men det var fint att det var jag som fick bestämma så det blir lite ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar