onsdag 3 februari 2010

Dagens Lunch


Även en panschis behöver äta, och lunchen blir väl vanligen rester från dagen innan hemma i lägenheten.

Men ett, som jag hoppas livslångt, projekt jag har är att äta en lunch i veckan ute på stan. Trivialt när man jobbar, men lite lyxigt i After Work-perioden.

Och jag läser idag att Västerås är landets 3:e dyraste lunchstad, knappt 75 kr i genomsnitt. I Uppsala kostar lunchen några tio-öringar mer och i Stockholm får man betala 76 kronor.

Så betygsätter jag lunchen och försöker hitta ett nytt ställe varje vecka. Och några ställen återkommer jag till.

I går blev det lunchen i Coop Forums restaurang. 70 kronor var ju billigt. Gott men inge' märkvärdigt.

Högskolan är en favorit, under 50 kronor och riktigt gott och så är det så ungdomligt, men förstås mera matsalskänsla. Åtminstone i slutet av månaden får det bli Mälardalens Högskola.

En annan favorit är Varda mitt i stan. Bara en rätt och 95 kronor. Där åt jag pannbiff för 14 dar sen.

Några ställen är lite sunkiga, men de flesta får ganska bra betyg och det finns massor av lunchställen jag inte hunnit prova än. Bäst är det om man ser lite folk samtidigt, det är också en av poängen med det här projektet. Och så har jag ju luncherna i Sala också att proväta, där är det några kronor billigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar