onsdag 17 februari 2010

Gunnar Bolin har rätt


Gunnar Bolin på Kulturradion gillar jag. Dels är han alltid kul att lyssna på vad han än pratar om och han har också sån klar och tydlig röst. Och i dag hade han sällsynt rätt, han tycker precis som jag.
Idrottsintresserad (?) är han ofta med på OS och VM för att göra annorlunda sportreportage. Gunnar Bolins betraktelser är höjdare varenda en. Jag missar dom aldrig. Idag pratade han jaktstart med exakt mina ord.
I går vann tveklöst den som var bäst, Björn Ferry, men upplägget i skidskyttet gör att inte alltid den bäste vinner dag 2. Jag har försökt förklara det i timmar ibland i roliga diskussioner med kompisar men det är jättesvårt för en del att fatta. Antingen fattar man eller så fattar man inte.
Men Gunnar Bolin har fattat. Dagens betraktelser ligger inte ute än på sr.se/os, men den som vill förstå och nå högre höjder bör lyssna på Gunnar Bolins betraktelser för dag 5 av OS i Vancouver.
Men igår var det ingen tvekan om att den bäste vann i jaktstarten - Björn Ferry!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar