måndag 8 november 2010

The first time I saw Paris

Jag råkade se en bild från Margaretas och min första Parisresa häromdan på sonens dator, gamla diabilder som jag skannat in. Nu har jag tittat på en del av dom. Vilka minnen!

Vi har gjort väl gjort fina resor efter det men dom där första resorna är svåra att överträffa.

Vi tog bilen till Paris och kom fram en tidig vårmorgon, April in Paris. Margareta väntade Annika, första barnet. Var i 6:e månaden, och var väl lite orolig ibland, vi var ju inte så vana att resa.

Det första som hände när vi kom fram och satte oss på en parkbänk i vårsolen i utkanten av Boulognerskogen var att vi såg en rejäl bilkrock, det blev vi inte lugnare av. Så skulle vi ordna boende och tog oss till ett hotell med färgglada skyltar, men portiern tyckte inte vi passade in där och rekommenderade ett annat hotell några kvarter bort i ett mer respektabelt område. Det är lättare nu att resa med bokning och all information på Internet.

Så skulle vi upp i Eiffeltornet, Margareta gick bara med på Premier étage men jag "råkade" gå fel så vi kom till Deuxiéme étage i alla fall. Men hon tyckte inte det var så farligt trots allt. Högst upp kom jag inte förrän vi återvände med yngsta barnet, Elisabeth för 20 år sen. Hög tid för ett återbesök.
  
Så hade vi några fina vårdagar i Paris och nu kom minnena tillbaka. På hemresan sträckkörde vi 130 mil från Duisburg för att hinna hem till nåt som antagligen var viktigt, men jag har glömt nu vad det var. Fina minnen var det i alla fall.    


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar