lördag 13 november 2010

Vilket fusk av Arla - är det möjligt?

Jag bakar (nästan) allt matbröd själv och kör oftast en filmjölkslimpa med rågsikt och solrosfrön. I bakmaskin. Hur lätt som helst.

Nu bakade jag en limpa igår på hälften av filmjölken och skulle baka en idag också på resten. 1 liter står det på paketet och igår mätte jag upp 0,5 liter. Borde vara 0,5 liter kvar idag trodde jag. Enkel matematik.

Men nix pix - idag fanns det fanns bara 0,3 dl kvar. Vad kostar en liter - 10-12 kr? Då har ju Arla snott mig på minst 2 kronor för de 2 dl som fattades, kan det verkligen vara möjligt? Jag klarar förlusten blev ändå så pass upprörd att jag måste kolla nästa paket jag köper. Häller dom verkligen upp 20 procent för lite i paketen?

Ruffel och båg. Tänk så ofta man hör om sånt. Hur man luras med kvaliteten och kvantiteter för att maximera vinster. Senast igår hörde jag om hur man pumpar in fiskrens i fiskköttet för att öka vikten och förtjänsten. Ruffel och båg.

Nästan jämt i mataffärn tänker jag på om man fuskat på det och det. Ruffel och båg. Och nu måste jag syna Arla lite närmare, det här var lite för fräckt.  Det här får ni kolla vidare i Plus!        



                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar