måndag 22 november 2010

Träna som Senior på Actic

Det här är ren reklam för Actic (f.d. Nautilus) för deras satsning på oss seniorer.

Vill andra gym också ta åt sig så varsågod, men just nu känner jag bara till Actic, och dom är suveräna. Några tior billigare pris på månadsavgiften och träningspass speciellt anpassade för oss äldre som spinning och yoga.

Dom har också regelbundna föreläsningar om kroppen för oss äldre och även föreläsningar "on demand" - får man till en grupp på 5-10 pers ställer Actic upp och pratar. Kan man tänka sig ett bättre exempel på "win-win"?
"Fysisk aktivitet för bättre hälsa och förhöjd livskvalitet" kallar dom föreläsningen.

Träning i grupp är kul, jag har missat spinningen några veckor, och idag i bland skivstängerna undrade några gubbar var jag hållit hus senaste veckorna, det var kul att dom saknat mig. På förmiddagarna är det övervägande seniorer på gymmet, och man lär sig känna igen bra många. Och man behöver ju inte bara köra seniorpassen.

Tuff spinning har jag provat, och nu är jag lite sugen på Zumba, det är deras senaste. Jag vet inte riktigt vad det är, men jag tror det är kul musik och lite åt danshållet, måste passa mig precis med min graciösa stil, eller är det bara för tjejer? Onsdag eftermiddag har dom ett pass, jag ska smyga lite utanför då och kolla om man törs bli med eller om det ser för suspekt ut med en gubbe bland alla tjejer. Det kommer en rapport senare om jag vågar mig på't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar