torsdag 11 november 2010

Varför finns det så få kabelboxar?

Alla har väl problem med sladdar under skrivbordet, bakom TV:n och så där. Med Margareta hemma och snuvig och gott om tid så blev "mina" kablar uppmärksammade på ett negativt sätt. Och jag tycker själv att jag borde göra något åt dom.

I väntan på sladdlös el så är det bara till att försöka få ordning på kabeleländet, men varför finns det så få prylar att köpa som hjälp. Jag hittar ingenting hos IKEA, ingenting hos Clas Ohlson, ingenting hos Kjell & Company.

CABLE BOX MINI GULEtt Malmö-företag, Deskstore,  säljer kabelboxar, så jag ska nog köpa några hos dom, men det är det enda jag har hittat! Valfrihet heter det, men varför har inte fler uppmärksammat det här problemet som ju måste finnas hos alla? Jag har bara hittat den här boxen, men den finns i fler färger så lite valfrihet är det. Och det där med boxar tror jag på.

Ibland har jag fäst kablar så noggrant under skrivbordet och gömt kontakter elegant, men så fort jag ska ändra nåt så måste man riva upp allt och så ligger kablarna som ett råttbo igen. Jag vill ha lätt att komma åt att ändra - kabelboxar får det bli. Men varför kan jag inte köpa dom på Clas Ohlson. Jag ska fråga dom nästa gång jag är där, dvs senare under dagen på min vanliga promenad Downtown till Västerås City.        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar