tisdag 23 november 2010

Jag tittade till fritidshuset idag

Ibland är vi här jämt, men nu har huset stått tomt lite väl länge. Det var hög tid för en dag på Stentorpet.

Man är alltid lite fundersam när man inte har varit härpå ett tag - allt OK? Vi har aldrig haft inbrott, men ändå tänker man på sånt. Eller kanske möss? Nerblåsta grenar? Snö?

Men allt såg bra ut, inte ens möss. Det hade vi lite besvär med för 3-4 år sen då dom hittade nån springa att slinka in genom, men jag har tätat så nu får dom stackarna hålla sig utomhus.

Småfåglarna har inte fått så mycket mat på ett tag, men nu fyllde jag på. Men man blir fundersam - dom ratar talgbollarna! Jag misstänkte redan för ett par år sen att det är dålig kvalitet på talgbollarna, nu är det bevisat. Banne mig så blandar fabrikörn i nåt oätligt i dom, men det går inte att lura mina talgoxar. Fabrikörn har kanske fått ihop några extra miljoner till lyxvillan på Rivieran, men nu bidrar inte jag mer, jag byter sort.

En ny taklampa kom upp och lite snöskottning blev det, men mest sitter jag vid brasan en sån här dag. Jag tar nog fler såna här dagar, det är bland det bästa jag vet - elda i kamin, läsa en bra bok och dricka lite kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar