torsdag 25 november 2010

Uppdraget slutfört - mission completed

Jag började den 21 oktober och avslutade i går den 24 november. Nu har jag testat alla sju matställen i Kvarteret Igor. Här kommer domen:

Green Room i bottenvåningen utanför Konsum har kaffe och även lite lunchsallad. Dom öppnade för ett år sen och det blir nog favoritfiket. En dubbel espresso och en Metro när jag går och handlar. Så har man bra överblick över Systemet också - nån som handlar lite väl ofta?

Sushi Ayame hade väldigt god sushi med soppa till. Lite få sittplatser kanske, men där ska jag käka ofta. 5 poäng.

Espresso House hade en jättegod bagel och några sköna sittplatser. Och bra koll på folk vid entrén.

Nancy's Freshfood   är dom som har mest varierad mat - pasta-wraps-taco och smörgåsar. Men jag tog bara kaffe och en bulle. Får komma tillbaka.

Ben och Jerry's  kör med glass i egen stil, gärna stora bitar med gott gott i glassen. Dom hade rättvisemärkt vaniljglass. Den tog jag förstås!

Café Rob's Deli  ligger lite inklämt innanför ett par affärer. Dom har också lite mer matigt på menyn. Och ingång utifrån så dom kan ha egna öppettider.

Och till sist Squeezed Up  där jag tog en cappucino, men det är en juicebar så jag kommer tillbaka och testar deras Copacabana eller kanske en Paradise Beach. Som fruktmissbrukare blir det många besök här.

Men så finns det ett ställe till som funnits många år, Harrys, puben får jag inte glömma, men dom har jag inte testat nu. Vi brukar käka där ibland och så har det blivit en tradition att fira nya barnbarn där med en matbit för oss anfäder. Det är snart dags att boka bord igen.

1 kommentar:

  1. Det var värst så många ställen det finns, som jag aldrig hört talas om! Hos Harrys har jag varit flera gånger och bland annat ätit en jättegod fisksoppa. Tack för din research!

    SvaraRadera