onsdag 22 april 2009

Dåliga batteritider


Jag är jättenöjd med min nya mobil - Sony Ericsson W715. Allt fungerar som det ska.

Men batteritiden var ju inte så imponerande - 400 timmar stod det, det är ju mer än 2 veckor mellan laddningarna, och det lät ju jättebra, vilken skillnad mot min gamla.

Men jag måste ladda om den efter 2 dagar!

Javisst, jag förstår att den utlovade tiden gäller om man inte gör något med den, så att den bara ligger beredd på skrivbordet, men man är ju lite sugen att använda den ibland också. Det är ju som om bilreklamen skulle lova en bensinåtgång på bara några centiliter för att göra in bilen i garaget och låta den stå där i standbyläge sen. Nä - ett riktvärde för lite blandad användning vore bättre när man ska välja sin mobil.

Och det var samma sak med bil-GPS:en, Garmin 760. 5 timmar lovade dom. Men då får man bara ha bildskärmen på 10% ljusstyrka så att man knappt ser nåt, och så måste man stänga av GPS-funktionen så att man inte har någon nytta av den, då räcker batteriet i 5 timmar.

Ja se reklamfolk och vi fortsätter att gå på det. Vi lär oss aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar