onsdag 22 april 2009

Nu är det 5-gångersveckor som gäller


Så nästa vecka blir också en 5-gångers. Med jogging.

Jag tror jag kommer upp till 70 km den här veckan och minst 75 nästa vecka. Samtidigt som värmen börjar komma och då blir det ju lite skönare att springa. Rekordet för några år sen är 92 km på en vecka.

Jag förstår om folk ruskar på huvudet och undrar vad den där gamla gubben håller på med, men så länge kroppen håller, så länge kommer jag att springa. Jag tror jag har nytta av det här.

Och efter nästa 5-gångersvecka är toppningen inför årets tävlingar klar, sen drar jag liksom dom stora kanonerna ner på träningen och står vältränad och adrenalinstinn på startlinjen på årets maror. Men hur mycket jag än tränar blir tiderna bara sämre, det får man finna sig i som panschis.

Nu åker joggingskorna på för en förmiddagsmilrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar